De bidon met logo, bij elk slokje meer naamsbekendheid

De bidon met logo, bij elk slokje meer naamsbekendheid

Het woord bidon komt uit het Frans en betekent letterlijk drinkbus of drinkbusje. We kennen het voornamelijk uit de wielerwereld, waarbij de bidon op de fiets meegenomen kan worden in speciaal daarvoor aangebrachte houders. Zo kan een renner gedurende de wedstrijd zijn vochtbalans op peil houden.

Tegenwoordig vind je bidons overal terug, vooral in de wereld van het sporten en bewegen. Het is sowieso al van belang voldoende water te drinken en dat geldt zeker bij het sporten, waar je door transpiratie veel vocht kunt verliezen.

Het woord bidon komt uit het Frans en betekent letterlijk drinkbus of drinkbusje. We kennen het voornamelijk uit de wielerwereld, waarbij de bidon op de fiets meegenomen kan worden in speciaal daarvoor aangebrachte houders. Zo kan een renner gedurende de wedstrijd zijn vochtbalans op peil houden. Tegenwoordig vind je bidons overal terug, vooral in de wereld van het sporten en bewegen. Het is sowieso al van belang voldoende water te drinken en dat geldt zeker bij het sporten, waar je door transpiratie veel vocht kunt verliezen.   Bidons bedrukken  

Bidon met logo

In de wielerwereld is de bidon met logo een vast gegeven. Zo weet je welke bidon bij welke ploeg hoort, en dus ook wat er in zit. Dat hoeft overigens niet altijd water te zijn. Zonder logo is het al een handig gebruiksartikel, maar met logo is het voor elke wielerliefhebber een leuk verzamelobject, zeker als je weet dat lege bidons vaak gewoon weg gegooid worden als ze leeg zijn. Wat voor een wielerploeg geldt, geldt in principe voor elk bedrijf dat op die manier zijn of haar naamsbekendheid wil uitbreiden.  

Reclame

Bedrijven maken op talloze manieren reclame. Zo kan er via spots op televisie en radio bekend worden gemaakt waar een bedrijf voor staat of wat ze verkopen, maar het kan ook door het verspreiden van artikelen, waar het bedrijf in kwestie een tekst en/of logo op kan laten drukken. Een bidon is in een wereld, waar gezondheid een steeds zwaarwegender thema aan het worden is, een uitstekend middel je boodschap te verspreiden. Je biedt niet alleen een bidon met logo, jouw logo, aan, maar laat ook nog eens intrinsiek aan je potentiële klanten weten, dat je een bedrijf bent, dat zich bewust is van het feit, dat een mens elke dag voldoende water moet drinken. Dat geldt voor thuis en kantoor, hoewel daar meestal wel een kraan beschikbaar is, maar vooral voor onderweg.  

Verschillende soorten bidons

Als je het echt groot wilt aanpakken, dan kun je kiezen voor eenvoudige en goedkope drinkbusjes, maar er zijn ook veel luxueuzere uitvoeringen beschikbaar. De plastic bidon laat zich gemakkelijk bedrukken, terwijl de duurdere exemplaren, bijvoorbeeld van metaal, ook gegraveerd kunnen worden en dan uitgegeven kunnen worden als relatiegeschenk. Waar het bij de bidon met logo vooral om gaat, is het eenvoudige effect van, terwijl jij je dorst lest, het voortdurend zien van een boodschap of afbeelding van een bedrijf of product. Met een simpele toevoeging dat water goed voor je is, draag je ook nog eens bij aan de algemene gezondheid en het bewuste gebruik van de bidon.