Auto bestickeren? Hier moet je op letten

Auto bestickeren? Hier moet je op letten

Autoreclame is één van de meest effectieve vormen van reclame op de weg. Zeker wanneer je dagelijks met de auto de weg op gaat is het bereik enorm. Heb je nog geen autoreclame en sta je op het punt om je auto te laten bestickeren? Dan is dit artikel voor jou. We vertel je namelijk met welke zaken je rekening moet houden en hoe je ervoor kunt zorgen dat je boodschap zo effectief mogelijk is.

De folie

De prijzen die verschillende signbedrijven rekenen voor het bestickeren van je auto kunnen flink uiteenlopen. Dat kan onder andere te maken hebben met de folie die ze gebruiken. Kies in geen geval voor een budget oplossing, maar ga altijd voor kwaliteit om teleurstellingen te voorkomen. Stel in ieder geval als eis dat de folie:

  • Wasstraatbestendig is
  • Een conserverende werking heeft, zodat de lak van je auto langer mooi blijft
  • Geleverd wordt met goede garantievoorwaarden. 5 jaar garantie is heel normaal voor kwaliteitsfolie

De reclameboodschap

Naast goede folie is een goede reclameboodschap belangrijk om ervoor te zorgen dat je investering in de auto bestickering rendement opleveren. Maar wanneer is autoreclame effectief? In de kern is het simpel:

  • Je boodschap moet afgestemd zijn op het probleem waar je doelgroep mee rondloopt
  • De gewenste actie van degenen die je boodschap zien moet direct duidelijk zijn
  • Je contactgegevens en het adres van je website moeten goed leesbaar zijn, ook als mensen wat verder van je auto staan.

Een voorbeeld

Stel je hebt een bedrijf dat zich richt op het inrichten van ergonomische werkplekken. In dat geval zou een boodschap als ‘Zittend werken zonder lichamelijke klachten’ prima zijn.

Om je boodschap te visualiseren zet je de tekst in een spreekwolkje dat je verbindt aan een medewerker die achter zijn bureau aan het werk is. Ook voeg je een vlak met een kader toe waarin je je bedrijfsnaam, website en telefoonnummer zet.

Reken maar dat een boodschap zoals in dit voorbeeld beschreven veel effectiever is dan een logo van je bedrijf met een webadres en een telefoonnummer. En toch wordt er nog veel te vaak voor een dergelijke boodschap gekozen. Zonde!

Een alternatief voor autobestickering: carwrapping

Soms is het bestickeren van je auto niet voldoende om je boodschap goed over te kunnen brengen. Denk bijvoorbeeld aan de reclameauto’s van het energiedrankje Red Bull. Deze auto’s zijn voor een deel ingepakt met folie, dat wordt ook wel carwrapping genoemd. Carwrapping is duurder, maar ideaal als je je auto geheel in de huisstijl van je bedrijf wilt omtoveren.

Advies nodig voor het bestickeren van je auto?

Het kan soms best lastig zijn om zelf een goede boodschap te bedenken waarmee je je auto kunt bestickeren. In dat geval is het aan te raden om een signbedrijf om advies te vragen. Dergelijke bedrijven bestickeren continu auto’s en kunnen daardoor goed met je meedenken om een passende boodschap voor jouw bedrijf te bedenken.